Ledig tjänst: Administrativ chef

Vi söker dig som gillar att arbeta för och med människor, motivera dem, se dem utvecklas och växa.
Du har erfarenhet av arbetsledning och gillar siffror och administration. Du har arbetat med planering och organisering av verksamheter och projekt.
Du får möjlighet att forma denna nya tjänst hos oss. Du är nyfiken och vill vara med och utveckla vår organisation tillsammans med oss och du gillar utmaningar.

Du kommer som administrativ chef att arbetsleda 6 – 8 kollegor. Du ingår
i ledningsgruppen tillsammans med verksamhetschef och HR-chef.

Dina ansvarsområden och huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Övergripande ansvar för organisering, planering och utveckling av administration-, ekonomi- och löneavdelningen.
• Tillsammans med verksamhetschefen ta fram rapporter kring uppföljning, analyser och budget.
• Tillsammans med HR-chefen säkerställa utförandet av personaladministrativa uppgifter och administrationen av anställningsstöd.
• Projektadministration – ansökningar, uppföljning och rapportering

Du kommer arbeta i en spännande miljö tillsammans med kollegor med skiftande bakgrunder och arbetsförmågor.
Du har flera års erfarenhet inom din yrkesprofession och adekvat utbildning och/eller så har du många års erfarenhet och vardagskunskap inom tjänstens arbetsområde.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågan att samarbeta med kollegor. Tjänsten förutsätter att du är en strukturerad person med förmåga att ta egna initiativ. Du trivs med att arbeta i team och delar våra värderingar. Vi vänder oss i första hand till dig som har en förankring i en kyrka/församling.

Det är även meriterande om du behärskar andra språk utöver svenska och engelska.

OM OSS
Hela Människan är en resurs för kyrkornas gemensamma sociala/diakonala arbete i Huddinge, Botkyrka och Salem och har funnits här sedan 1980. Vi har 11 lokala kyrkor som våra huvudmän.

Vi är en organisation i ständig utveckling med nyfikenhet och lyhördhet på omvärldens behov. Vårt uppdrag är att göra skillnad för och tillsammans med människor i utsatta livssituationer.

Det gör vi idag genom bl.a. vår arbetsträning som är kopplad till våra olika sociala företag; secondhandbutiker, transport, matsvinnsbutik/café och andra sociala företagsgrenar. Vi bedriver mötesplatser för personer i hemlöshet och/eller personer med drogproblematik samt andra former av utsatthet. Vi söker medel för ökat arbete kring utmaningarna i utsattheten för barn, ungdom, familj kopplat till droger och kriminella miljöer. Vi medverkar genom olika insatser till ökad integration. Vi arbetar nära många olika partners utifrån erfarenheten att lösningen till samhällets utmaningar hittas bäst i samverkan med andra.

Vi på Hela människan utgår från en kristen människosyn och tron på alla människors lika värde där vi sätter individen i centrum. Ett salutogent förhållningssätt är viktigt i vårt arbete där vi ser till det friska och fungerande. Känslan av sammanhang (KASAM) är något som präglar vårt arbete. Vi ser att varje människa mår bra av att vara i ett sammanhang som uppleves begripligt, hanterbart och meningsfullt. Vi har lång erfarenhet av att stödja individer i sin personliga utveckling

LÖN, ERSÄTTNING OCH FÖRMÅNER
Vi erbjuder en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på 100 % och din placering blir i huvudsak i våra lokaler på Gröndalsvägen 20 B, Tumba. Tillträde efter överenskommelse. Vi har kollektivavtal via Arbetsgivaralliansen, branschavtal Vård och omsorg.

Vi erbjuder dig egen utveckling och delaktighet med stor möjlighet att påverka ditt arbete. Vid behov kommer du erbjudas fortbildning samt utbildning i våra interna system.
Vi hoppas du vill anta utmaningen att tillsammans med oss göra skillnad lokalt.

ANSÖKAN
Ansökan med personligt brev och CV skickas via e-post till hbs-ansokan@helamanniskan.se.
För information om tjänsten kan du kontakta,
* Lauretta Gfrörer (HR-chef), 08 534 709 42
* Mats Wåhleman (verksamhetschef), 08 534 709 41.

Ansökningarna prövas kontinuerligt med en första avstämning sista april 2021.